Vorig verslag van de Salzsteig-Weitwanderweg 09 Volgend verslag van de Salzsteig-Weitwanderweg 09 terug naar het overzicht van de Salzsteig-Weitwanderweg 09 Terug naar het overzicht van buitenlandse tochten op de homepage van Henri Floor Terug naar de homepage van Henri Floor Salzsteig-Weitwanderweg 09
datum maandag 6 september 1993
traject Dietlgut - Schafferreith - halverwege naar Bärenalm - Schafferreith - Hinterstoder - Vorderstoder
wandeltijd Wandeltijd: 9¼ uur
overnachtingadres Privatzimmer, Vorderstoder
adres diner Privatzimmer, Vorderstoder
Overnachtingprijs 380
uitgaven Hinterstoder overnachting 400, bus 40, Schaffenreith 40, Hinterstoder Spar 43 en 140, VVV 60, Vorderstoder 370.

Vorderstoder Het was 's-ochtends bij het opstaan best mooi weer. Wel waren er wolkenvelden, maar die zouden in de loop van de middag optrekken. We hadden om 8 uur ontbijt in ons Privat Zimmer in Hinterstoder. Daarna deden we bij de Spar inkopen. Om 9.30 uur namen we de bus tot vlakbij Dietlgut. Daarna volgden we het zelfde traject als de vorige dag. In Schaffenreith aangekomen dronken we een kop koffie. We hadden pas 5 kwartier gelopen. Onderweg daar naar toe hadden we nog een Duits echtpaar ontmoet en een echtpaar uit Schoorl, die een dochter in Doorn hebben wonen. Daarna begaven we ons naar de Bärenalm. Het pad werd smaller en steiler. Door de sneeuw (die inmiddels was weggedooid) en de regen waren twee dagen tevoren koeien over dit pad naar beneden gedirigeerd. Hierdoor was ook ons pad modderig.
Rond ± 1400 meter durfde ik niet goed verder. Tevens met de wetenschap dat verderop, op de Turkenscharte, ongeveer 20 cm sneeuw lag besloten we terug te keren. Via Schafferreith en Dietlgut liepen we weer terug naar Hinterstoder. Hier kochten we noch een wandelkaart en deden inkopen. We hadden namelijk besloten om het bergmassief, dat onze doorgang beletten, heen te lopen. Van dat gedeelte hadden we echter geen wandelkaart van bij ons. Daarna liepen we naar Vorderstoder. Het eerste stuk vanuit Hinterstoder was flink klimmen. In Wartegg aten we chocolade op een bankje om weer nieuwe krachten op te doen. In het centrum van Vorderstoder namen we een Privatzimmer. Daarna aten we warm in Steinerwirt.