Vorig verslag van de Salzsteig-Weitwanderweg 09 Volgend verslag van de Salzsteig-Weitwanderweg 09 terug naar het overzicht van de Salzsteig-Weitwanderweg 09 Terug naar het overzicht van buitenlandse tochten op de homepage van Henri Floor Terug naar de homepage van Henri Floor Salzsteig-Weitwanderweg 09
datum woensdag 8 september 1993
traject Spittal am Pyhrn - Hintersteiner Moos - Hinteregg alm - Weissenbach bei Liezen.
wandeltijd 9 uur.
overnachtingadres Gasthof Weichbold van Birgit Marcher-Strohmeier te A-8940 Weissenbach bei Liezen 1, ( 03612-22372
uitgaven Spittall overnachting 360, supermarkt 147, Weissenbach 41, overnachting + warme maaltijd 926.

Na het ontbijt in ons Privatzimmer te Spittal am Pyrn bij de familie Erna Baumschlager op nummer 317 gingen we eerst naar de supermarkt. Daarna bezochten we de Bank. Daarna begaven we ons op pad. Eerst volgden we 4 km een verkeersweg naar het zuid-oosten. Daarna namen we een wandelpad, grintweg, dat ons naar het dalstation bracht van een treintje, dat naar de Wurzeralm voerde. Daarna volgen we een pad langs de tandradbaan, dat over ging in een grintweg. In een haarspeldbocht verlieten we deze grintweg en volgden een niet gemarkeerd pad, dat wel als wandelpad op de kaart was ingetekend. Het pad liep een tijdlang flink steil omhoog. Op het Hintersteiner Moos kwamen we weer op een grintweg uit. We zagen hier naast gewone koeien ook een soort Yslandse koeien. Daarna volgden we even voor de Hintersteiner Alm een asfaltweg die naar beneden liep naar een verkeersweg. Daarbij liepen we langs een rotswand met bloemetjes.
Pyhrn Eisenwurzen Weissenbach bei Liezen We staken de beek de Pyrn over en sloegen even later weer van de verkeersweg af. Nu volgde weer een flinke klim, eerst een grintweg, later een semi grintweg tot weer een grintweg. Hier hadden we bij een hutje een rust en aten we brood. Later ging de grintweg weer over in een semi grintweg en die ging over in een echt bospad. Spoedig daarop volgde een traject waar geen bomen groeide en liepen we het begin van de Hinteregg-alm op. Bij de alm zelf aangekomen, stonden verschillende hutjes en huisjes. Verschillende hutjes waren afgezet met houten hekwerk. Daarna volgden we de weg naar Sensenschmied. Eerst liepen we over weiden, later door bossen en hier was het af en toe flink nat en daardoor ook glad en drassig. We kwamen een paar mensen tegen die bij een trekker hout aan het opladen waren. Ze vroegen waar we heen wilden. Toen we zeiden naar de Spechtenseehütte zeiden ze dat dat veel te ver was. Daarop daalden we af naar Weissenbach bei Liezen. In Gasthof Weichbold van Birgit Marcher-Strohmeier te Weissenbach bei Liezen overnachtten we. Ik maakte de schoenen nog schoon en belde nog op naar Driebergen. Daarna aten we warm.