Vorig verslag Volgend verslagTerug naar de homepage van Henri FloorTerug naar het overzicht van de vakantieverslagen van de Europäischer Fernwanderweg E6

Europäischer Fernwanderweg E6

datum zaterdag 26 augustus 1989
traject Driebergen - Kronach
wandeltijd 0 uur
weer
temperatuur °
overnachtingadres Gasthof Klosterkeller
Overnachtingprijs DM 70

Kronach Om 7.20 uur verlieten we ons huis te Driebergen. Na 20 minuten lopen bereikten we station Driebergen-Zeist. Daar pakten we de stoptrein van 7.44 uur naar Arnhem. De trein naar Würzburg vertrok om 9.02 uur. In de trein zat een echtpaar uit Hoofddorp met hun zoon van ± 40 jaar. Verder zat er ook een dame in de coupé uit Turkije, die al 9 jaar in Nederland woonde en haar ouders ging bezoeken, die bij anderen in Frankrijk op bezoek waren. Zij bleef maar 2½ uur in Frankfurt.
Rond 14.45 uur arriveerde deze trein in Würzburg. Hier bezichtigden we een plaatselijke kerk en staken voor 50 pfennig een kaarsje aan. 15.50 uur vertrok onze trein uit Würzburg naar Lichtenfels. Deze kwam aldaar om 17.39 uur aan. Na een half uur vertrok vandaar onze laatste trein naar Kronach. Hier overnachtten we in Gasthof Klosterkeller, dat op de zaterdag echter een rustdag heeft. In de stad aten we ieder 1½ pizza met tomatensalade. We gingen om 9.15 uur naar bed. Ons ontbijt was de volgende ochtend al om 7 uur.