Vorig verslag van de Salzsteig-Weitwanderweg 09 Volgend verslag van de Salzsteig-Weitwanderweg 09 terug naar het overzicht van de Salzsteig-Weitwanderweg 09 Terug naar het overzicht van buitenlandse tochten op de homepage van Henri Floor Terug naar de homepage van Henri Floor Salzsteig-Weitwanderweg 09
datum vrijdag 3 september 1993
traject Grünburgerhütte am Brettmais, 1101 meter - Molln - Frauenstein
wandeltijd 7½ uur
overnachtingadres Gasthof-Pension Federlehner, Frauenstein
uitgaven Grünburgerhütte 610, Molln Spar 114, bakker 53, kaarsjes 18, Frauenstein 362.

Frauenstein Molln im Winter We hadden de vorige avond als enige gasten tot 9 uur bij gaslicht in de hut gezeten. Het was behaaglijk warm in de hut. Deze ochtend werden we door regen wakker. Toch ontbeten we nog om 7.15 uur. Rond acht uur verlieten we de hut. We deden zowel de regenjas als de regenbroek aan. We daalden door Dorngraben af. Dit was een pad langs een beek. De weg kwam uit op een asfaltweg, die we ruim een km volgden. We verlieten de asfaltweg en volgden veldwegen. Eerst naar, volgens de kaart, Priethal. Dit slot, dat aan de andere kant van de rivier de Steyr ligt, zagen we echter niet liggen. Op een gegeven moment werd ons pad af en toe wat steil en liep vlak langs de Steyr. We vertrouwden het niet en besloten om te keren. Al gauw wist ik waar we op de kaart zaten, omdat we onder een elektriciteitsbedrading door liepen.
We kwamen eerst in Gstadt uit en staken de Krumme Steyr over. Na nog een steil pad kwamen we bij de kerk van Molln (442m) uit. Bij een bakker kochten we brood en bij de naastgelegen Spar limonade voor onze veldflessen. Ook kocht ik nog een liter melk. Nadat we (buiten) wat gegeten en gedronken hadden waren we flink afgekoeld en was het goed dat we ons weer op pad begaven. Molln wapen Frauenstein wapen In de kerk van Molln hadden we naast een bezichtiging ook nog een kaarsje gezet. We wandelden Molln uit. Even hadden we moeite om de juiste weg te vinden omdat we op dat moment niet goed georiënteerd waren. Bij Gasthaus Stefaniebrücke namen we nog een echte rust en aten goulashsoep. Gewapend met de paraplu liepen we verder over een heel rustige asfaltweg langs Steyrdurchbruch naar Frauenstein. Éénmaal stond er een waarschuwingsbord voor een 19% helling van de weg. Even voor Frauenstein zagen we de kerk al en het laatste stuk ging steil over weilanden. Daar waren, achter een hek, een paar koeien die nieuwsgierig kwamen aanlopen. Eerst bekeken we de kerk van Frauenstein en staken een kaarsje aan. Daarna namen we een kamer in het naastgelegen Gasthof-Pension Federlehner. Rond half vier kwamen we hier aan. Eerst deden we een dutje. Daarna bezichtigden we de kerk nog eens en zagen dat ons kaarsje nog brandde, Daarna aten we warm.