27 28 29 27 28 29 27 28 29 27 28 29 midweek vakantie op Texel

Op 26 februari 2024 reden we met de auto naar Texel. Nadat we ons gesetteld hadden, liepen we rond 16 uur naar het centrum van De Koog voor diner bij EigeWijs. Dat was een wandeling van 3,5 km. De voetpaden waren te nat en modderig om te lopen. Sommige stukken fietspad waren ook te nat om te lopen. Met bus 28 reden terug naar ons vakantiehuisje

Op 27 februari 2024 wilden we onze wandeling bij paal 28 beginnen. Een deel van de parkeerplaats lag onder water, waaronder de invalide plaatsen. Een bordje op het strand met de tekst PAS OP DRIJFZAND weerhield ons van een strandwandeling. Daarna reden we naar het Torenrestaurant te De Cocksdorp en parkeerden de auto aldaar. Nu liepen we een zelfbedachte route. Eerst liepen we naar fietsknooppunt (FKP) 31. Vanaf dat punt volgden we fietspaden en liepen via FKP 29 en FKP 30 naar De Cocksdorp. Meerdere keren stroomde water over het fietspad. In De Cocksdorp dronken we koffie bij bakkerij Timmer. Verder liepen we door het dorp naar de Waddenzee. Boven op de grasdijk besloten we, in de richting van het Torenrestaurant te lopen. Toen we via een overstapje op de gewone weg kwamen, stond daar een bordje dat het vanaf half februari broedseizoen is en dat ons pad eigenlijk gesloten was. Teruggekomen bij het Torenrestaurant dronken we nog koffie alvorens terug te keren naar ons vakantiehuisje. Rond 16 uur liepen we weer naar De Koog voor het diner. Het was een mooie dag en wandeling geworden.

Op 28 februari 2024 reden we met de auto naar Oudeschild. Daar dronken we eerst koffie bij bakkerij Timmer en aten er iets lekker bij. Daarna liepen we naar de haven en hielden het water aan onze rechterhand. Buiten Oudeschild bleven we het fietspad volgen tot aan HCR Prins Hendrik. Nu was het ruim 100 min wachten op een OVtexelHopper. Om 12.25 uur belden we op om 2 plaatsen te reserveren voor de bus van 13 minuten over het uur. Voor 13 minuten over 1 was onze reservering te laat. Daarop werd het 14.13 uur. We reden met het busje naar de zuidkant van Oudeschild, bij bushalte Bolwerk. Vandaar liepen we terug naar de auto en reden terug naar ons vakantiehuisje. Rond 4 uur gingen we weer dineren bij EigeWijs in De Koog.

Op 29 februari 2024 reed ik alleen met de bus naar de aanleghaven. Vandaar wilde ik naar ons vakantiehuisje lopen. Volgens planning was de wandeling tussen de 10-12 km lang. Meteen na het begin liep ik anders dan gepland. Aan de andere kant van de dijk was de wind niet zo hard. Aanvankelijk had ik af en toe wat lichte regen of motregen. Na camping Loodsmanduinen liep ik langs Den Hoorn. De weg Rommelpot was nieuw geasfalteerd. Op 1 plek stond water op het fietspad. Verderop was de weg afgesloten door een rond wit bord met rode rand. Maar vooralsnog konden we gewoon verder lopen. Verderop werd de weg nieuw beklinkerd, maar we konden er door. De Nattevlakweg naar bospaviljoen Turfveld was niet zo vlak. Op een gedeelte stond het water 30 cm hoog. Daarop liep ik een eind terug. Nu volgde ik de Jan Ayeweg, de Fonteinsweg, Westerweg, Bakkenweg , Rozendijk, Pontweg en Californi weg naar het vakantiehuisje. Coos was aanvankelijk in het vakantiehuisje gebleven en werkte aan een handwerkje. Daarna was ze met de bus naar Den Burg gereden en ik trof haar bij bakker Timmer nadat ik eerst met de auto naar Den Burg was gereden. 's-Avonds dineerden we weer in De Koog.

Op 1 maart 2024 reden we naar De Cocksdorp en dronken koffie bij bakkerij Timmer. Daarna reden we via Oost, Oosterend en Oudeschild naar de aanleghaven en reisden verder huiswaarts. Het was een hele mooie vakantie geworden met alleen op 29 februari in de ochtend wat lichte regen.

Eierlandseduinentocht op dinsdag 27 februari 2024.

Waddenzeetocht op woensdag 28 februari 2024.