Pronkjewailpad: Niebert - Tolbert

Op woensdag 11 september 2019 maakten we geen gebruik van de auto. Vlakbij ons overnachtingadres was een bushalte. Met de bus reden we naar station Groningen en vervolgens naar bushalte Boerakker/A7. Vandaar was het een kleine km lopen om weer op de route te komen.

Bij kunstgallerij Roesd dronken we koffie. Officieel ging kunstgallerij Roesd pas om 10 uur open. Maar omdat ze om 9.30 uur een grote groep gasten verwachtten waren ze nu, rond 9.15 uur, open. Daarna liepen we naar het centrum van Tolbert.

Bij café restaurant De Postwagen was een stempelpost. De stempel zat echter in een kistje. Het zat op slot. Er zat een letterslot aan. Om achter de 4 letters te komen moest een rebus worden opgelost. Dat lukte ons echter niet. Toen wij daar melding van maakten werd door hen het kistje alsnog geopend.

Iets verderop was de kerk van Tolbert. Het stempel bevond zich aan de achterkant van de kerk. Toen we daarna verder liepen begon het al licht te regenen. Voor deze dag was oorspronkelijk een traject van ongeveer 24 km gepland. Vanwege de voorspelde regen besloten we aanvankelijk 6 km te lopen. Maar toen we na 4 km vlak langs een bushalte kwamen besloten we daar te stoppen. Ook vanwege het feit dat voor de volgende dag droog weer werd voorspeld.

Met de bus reden we naar de Grote Markt te Groningen. Vandaar liepen we naar de Zwanenstraat voor een bezoek aan een Bagle and Beans adres voor een overheerlijke kop koffie. Daarna bezochten we nog het Noordelijke scheepvaart Museum. Bij 't Pannenkoekschip te Groningen aten we ´s avonds een pannenkoek.

Onderstaand 2 gescoorde stempels deze dag.