w130502 Westerwaldsteig

afstand: 7 km
wandeltijd: 2 uur
weer: droog, ongeveer 17 graden, af en toe zon
overnachting: Fe­ri­en­woh­nung und Pension Fam. Hildebrandt, Waldstra e 12, 35745 Herborn-Uckersdorf, ( 02772-5754040 of 00491724172546

Met de bus reden we naar NS Driebergen/Zeist. Vandaar reden we verder met de trein via Arnhem, Siegburg/Bonn en Siegen naar Herborn. De o­ver­stap­tijd in Siegen was 4 minuten. Omdat de trein in Siegen aankwam met een vertraging van 10 minuten werd onze overstaptijd nu 55 minuten omdat de trein naar Herborn eenmaal per uur reed.

Rond half drie begaven we ons op pad. Bij het station van Herborn zagen we verschillende mar­ke­rin­gen, maar niet onze mar­ke­ring. Maar de Wes­ter­wald­steig begon ook pas op de Markt van Herborn. Op weg naar de markt stonden prachtige vak­werk­hui­zen. Op de markt was het druk met mensen vanwege een muziekoptreden. Op 1 mei is het in Duits­land de Dag van de Arbeid en derhalve een vrije/feestdag. Boven een kraampje was nog net de tekst Start Wes­ter­wald­steig te lezen.

Toen we Herborn verlieten, steeg ons pad flink. Toen wij het bos betraden, liepen we veelal over grintwegen. Bij Herborn-Burg daalde ons pad weer en liepen door een buitenwijk. Opnieuw kwamen we door bosgebied. Voor een hoog viaduct hadden we eerst een kleine parkoerswijziging en daarna hadden we een rust op een bankje. Vlak na het viaduct liepen ons een aantal beken­den wandelaars tegemoet. De wandelaars ken­de ik van Wandelen op dinsdag bij OLAT. Aan n van hen had ik kort tevoren nog informatie over de Wes­ter­wald­steig gevraagd en gekregen.

In het dal waar we liepen bloeiden talrijke bomen en struiken met een witte kleur. Voordat Her­born-Uc­kers­dorf werd bereikt, kwamen we nog langs het vogelpark dat we rechts lieten liggen. In Uc­kers­dorf o­ver­nach­ten we op een adres dat op ongeveer een halve km van de route aflag. Het was in een Fe­ri­en­woh­nung, waar we ook n nacht konden o­ver­nach­ten. Het was een appartement, maar van de keuken maakten we alleen gebruik door onze bestelde pasta te nuttigen. Het was wel een o­ver­nach­ting zonder ontbijt, maar in het centrum van Uc­kers­dorf was supermarkt Edeka waar je ook kon ontbijten. 's-Avonds aten we een pasta. die we telefonisch besteld hadden.