Vorig verslag Volgend verslag Terug naar het overzicht
van de E8 trajekt Bad Godesberg - Harxheim (Worms) Foto's van de Europäischer Fernwanderweg E8 Terug naar het overzicht van de hele E8 Terug naar het overzicht van de buitenlandse tochten Terug naar de homepage van Henri Floor Europäischer Fernwanderweg E8

datum vrijdag 21 september 2007
traject Oberwesel – Dellhofen – Perscheid - Dichtelbach
Topographische Karte(n)
1:25 000 Normalausgabe
TK25 St.Goarshausen – 5812, TK25 Kaub – 5912
wandeltijd 6½ uur
weer de hele dag droog met zonnige perioden
overnachtingadres Gasthaus Pension Zum Felsenkeller, Ilse und Wilhelm Engelmann, Rheinböllenstrasse 31, 55494 Dichtelbach, ( 06764-3031790, www.felsenkeller.de.
Overnachtingprijs € 49 per nacht

tijdens de Europäischer Fernwanderweg E8
burcht Schönburg Oberwesel Het was de vorige avond laat geworden met eten en om 7 uur ging de wekker weer. Met de trein reden we van Boppard naar Oberwesel. Tegen half 10 begaven we ons op pad. Buiten Oberwesel bereikten we via een serpentine pad de burcht Schönburg en iets verderop de jeugdherberg.
Het was flink stijgen geblazen. We kwamen vervolgens door het wijndorp Dellhofen. Verschillende muren van huizen waren van een beschildering voorzien. Er was nog een dubbele garagedeur die was geverfd met de afbeelding van konijntjes. Buiten Dellhofen verlieten we de verkeersweg en dwaalden eerst over velden en later door bossen naar Perscheid. Buiten Perscheid volgden we een verkeersweg die volgens de routebeschrijving weinig werd gebruikt. De weg werd nu extra weinig gebruikt omdat de weg was afgesloten voor doorgaand verkeer.
Op een piknikbank hadden we nog een rust en aten en dronken wat. We kwamen op een plek in het bos waar geen markeringen waren. We liepen rechtdoor in plaats van rechtsaf. Later kwamen we wel weer op de route uit. Op een bijna dichtgegroeid pad verloren we op een splitsing opnieuw de markering. We liepen de goede richting uit, want op een volgende kruising kwam de markering van rechts.
Op een grote kruising waren bomen omgekapt en daarmee de markeringen verdwenen. Nu sloegen we een verkeerd pad in, maar het pad liep wel in de richting van Dichtelbach. En in Dichtelbach was ons overnachtingadres. Bij een piknikbank hadden we nog een rust. We volgden nog even een traject van de E3 en even voor Dichtelbach verlieten we deze markering. Rond 4 uur bereikten we Gasthaus Pension Felsenkeller te Dichtelbach. Na een middagdutje van een uur aten we warm in de Felsenkeller.