Vorig verslag Volgend verslag Terug naar de homepage van Henri Floor Terug naar het overzicht van de vakantieverslagen van de Europäischer Fernwanderweg E1

Europäischer Fernwanderweg E1

datum maandag 10 september 2001
traject Michelbach - Hennethal - Aberauroff - Idstein
afstand 17½ km
wandeltijd 5½ uur
weer enkele buitjes, zwaar bewolkt.
overnachtingadres Golden Lotus, China Restaurant und Hotel Zur Traube, eigenaar Ten, Rodergasse 27, tel 06126-1233 of 54754
Overnachtingprijs DM110

We hadden om halfacht ontbijt en om kwart over acht vertrokken we al. Eerst zeiden we de 23 kaboutertjes goedendag die in de tuin van ons pensionnetje (foto 112) stonden. Daarna liepen we langs de B54 naar een supermarkt en deden er de dagelijkse inkopen. Daarna liepen we om en door een groot fabriekscomplex. Even steeg ons pad steil. Daarna verliep ons pad gelijkmatig. Aan het einde van open terrein liepen we langs een zweefvliegveld. Op dat moment was hier geen activiteit.
Na nog een bospassage kwamen we in het plaatsje Hennethal. In een bushokje lunchten we. Er stopte nog een vrachtwagen en de bestuurder van de vrachtwagen vroeg ons de weg. We konden hem uiteraard niet helpen. Nu liepen we vrijwel continu door bossen. Daarbij zagen we nog twee reeën lopen.
In Oberauroff verlieten we weer de bossen. In een bushokje hadden we opnieuw een rust. Daarna bereikten we de plaats Idstein (foto's 113 en 114). In het centrum informeerden we bij de VVV naar overnachtingmogelijkheden. In het overnachtingadres dat we gepland hadden, maar niet besproken hadden, was vol vanwege een grote autobeurs te Frankfurt.
wapen van Idsteinwapen van Idstein

Het overnachtingadres in Heftrich lag weliswaar 8 km verderop. Maar omdat de dagafstand van 17½ km aan de korte kant was voor deze dag en het de volgende dag een lange etappe zou worden wilden we het liefst daar in Heftrich overnachten. Daarop moesten we dan maar in Idstein overnachten en dat werd in een Chinees Hotel Restaurant. Toen de dame van de VVV naar het Chinees restaurant opbelde moest geïnformeerd worden of we in het hotel konden overnachten. logo Idstein Ze zouden na 5 minuten terugbellen. Omdat de VVV in een stadsmuseum was gevestigd konden we dit museum gratis bekijken. Het gaf informatie over de geschiedenis van Idstein. Nadat we de rugzak in het hotel hadden gedropt keken we nog wat rond in Idstein en maakten daar talrijke foto's (foto's 115 - 126). We hadden bij wat restaurants rondgekeken om te dineren. We besloten om dat te doen in de Schlosskeller. De menulijst van het Chinees Hotel restaurant waar wij overnachten, was niet helemaal duidelijk.
oude brievenbus te Idsteinoude brievenbus te Idstein

Toen wij om kwart over vijf besloten te dineren bleek de Schlosskeller nog dicht te zijn. Deze ging om 18.00 uur open. We hadden geen zin om daarop te wachten. Daarop besloten we te dineren in het restaurant van onze tweede keus. Dit beviel prima. Dat was Taunushof, Restaurant- Fremdenzimmer, König-Adolf Platz 15, 65510 Idstein, tel. 06126-3111.