Vorig verslag Volgend verslag Terug naar de homepage van Henri Floor Terug naar het overzicht van de vakantieverslagen van de Europäischer Fernwanderweg E6

Europäischer Fernwanderweg E6

datum zondag 5 september 1999
traject Katemin - Quarstedt - Sammatz - Leitstade - Govelin - Schmessau - Braasche - Keddien - Hoher Mechtin - Hohenvolkfien - B493
wandeltijd 9½ uur
weer onbewolkt
overnachtingadres Hotel Uelzener Hof, Lauenburger Straße 47, 29525 Uelzen, tel. 0581/9093-0
Overnachtingprijs DM 120

Hoewel het zondag was, konden we om 7 uur ontbijten in het Landhaus. De muziek ging de vorige nacht tot 1.30 uur door, waardoor we maar kort geslapen hadden. De wekker ging al om 6 uur. Het was weliswaar fris om in de korte broek te starten, maar binnen een half uur waren we warm gelopen. Al na 15 minuten zagen we twee reeën lopen.
In Quarstedt kwamen we weer op de route uit. We liepen weer veel door bossen en over velden, vooral ook veel over onverharde wegen of graswegen. We kwamen door het Staatsforst Bleckede en kwamen door het gehucht Sammatz. Verderop kwamen we bij stationshalte Leitstade. Nu volgden we ruim 1½ km een spoorlijn. Vlak voordat we buurtschap Govelin bereikten, kwamen zo’n 200 fietsers ons tegemoet gereden. In Govelin was de route verlegd, ongeveer 1 km langer. We zagen op een akkerveld arbeiders, die met een tractor en een rooimachine aardappels aan het rooien waren. We liepen om buurtschap Bredenbock heen. Deze plaatsnaam deed me denken aan het boek “In de Ban van de Ring”.
Verderop kwamen we door buurtschap Schmessau. Opnieuw volgde een lang Traject door bossen. Bij Braasche, ten oosten van Zernien liepen we onder een spoorlijn door en over de verkeersweg B19. Daarna kwamen we bij het plaatsje Keddien, gevolgd door het gehucht Spranz (Fliessau - Spranz). Weer verder kwamen we op de Hohe Mochtin, 142,4 meter hoog. Coos beklom alleen de ±20 meter hoge uitkijktoren. Maar het uitzicht viel tegen, in ieder geval niet de moeite waard van een foto.
Bij Hohenvolkfien verlieten we het parkoers en liepen naar de B493 verkeersweg. De bushalte gaf aan, dat op zondag 1 bus reed en wel om 17.40 uur. Wij kwamen daar om 17.30 uur aan. Wat een geluk hadden we. De andere kant op ging een bus om 20.19 uur. De bus reed naar Uelzen. We kwamen in een wild vreemde stad en moesten maar op zoek gaan naar overnachting. De bus eindigde bij het station en hier was een plattegrond van de stad. Uiteindelijk maakte ik een eenvoudige plattegrond en liepen we naar het centrum waar we uiteindelijk een hotelletje vonden. Vanaf de aankomst bij het station met de bus tot het vinden van een hotelletje duurde toch nog een klein uurtje. Want eerst keken we naar een mogelijkheid van privat Zimmer omdat die normaliter goedkoper zijn. We aten warm in het hotel waar we sliepen en dronken de lekkere halb trockener Rheinhessische Rotwein.