Alternatieve Apeldoornse- en Nijmeegse vierdaagse

Op maandag 19 juli 2021 reden we naar ons overnachtingadres in Beekbergen om deel te nemen aan de alternatieve Nijmeegse- en Apeldoornse vierdaagse. Coos liep de alternatieve Nijmeegse 4-daagse en ondergetekende de alternatieve Apeldoornse 4-daagse. In ons hotel konden we elke dag om 7 uur ontbijten.

De organisatie van de Apeldoornse vierdaagse had op haar website 12 verschillende routes geplaatst in lengte variërend van 10 tot 20 km. Deze routes zijn nog tot 30 september te downloaden van de website van de Apeldoornse 4-daagse. Wij liepen alle dagen de 20 km route.

Van te voren hadden we de routes bestudeerd voor wat betreft de rustposten onderweg. Maandag en vaak ook dinsdag zijn favoriete dagen om dicht te blijven en dat was hier ook het geval. Zodoende besloten we op 20 juli dag 4 van deze 4-daagse te lopen omdat hier de grote rust vanaf 9:00 uur open was op alle dagen van de week

Rond half negen begaven we ons op dinsdag 20 juli 2021 op pad bij de ingang van sportvereniging Victoria Boys waar het begin van de wandeling is. Door het Orderbos liepen we naar de spoorlijn Apeldoorn-Amersfoort. Daarna dwaalden we door het Willemsbos. De A1-snelweg werd gekruist. Verder dwaalden we door het Van Der Huchtenbos. Daarbij kwamen we langs het monument van Jhr J Hora Siccama van de Harkstede. Deze tekst stond in de stenen bank gegraveerd. Na kruising met de Otterlooseweg kwamen we langs camping De Wapenberg. Op 9 km hadden we bij Het Leesten de grote rust.

Op de terugweg kwamen we o.a. langs de Koppelsprengen en de Hamermolen. Voordat Ugchelen werd verlaten, zagen we in een afgerasterd gebied struisvogels. Na kruising met de Europaweg liepen we nog langs de Schoolbeek en de spoorlijn Apeldoorn-Amersfoort. Daarna was het niet ver meer naar voetbalclub Victoria boys.