Maas-NiederRhein Pad, traject Well - Arcen

Op vrijdag 28 april 2017 reden we, na het ontbijt, eerst met de bus naar Well. Hier pakten we de wandeling over het Maas-NiederRhijnpad weer op. Over de Kasteellaan liepen we eerst naar bakker Smit. Daarna liepen we door naar kasteel Well. De toegang tot het kasteel was verboden, maar we konden wel om het kasteel heen lopen. We kwamen bij de Maas en bij een grote open kapel. Bij verschillende huizen waren mozaïekafbeeldingen aan huismuren bevestigd. De Maas volgden we enige tijd zoveel mogelijk. Na de Koninginnenbrug kwamen we langs een oud klein kapelletje. Bij Knikkerdorp staken we de doorgaande weg van Nieuw Bergen naar Arcen over. Op weg naar Wellerlooi zagen we beelden bij de Lodge Maasduinen.

Door de Gemeentebossen Bergen werd Wellerlooi bereikt. Café 't Centrum was nog dicht. Op 15 maart 2016 had ik hier vandaan met OLAT - Wandelen op Dinsdag de start van een wandeltocht. We gingen voor het café op het terras zitten en aten wat meegenomen brood. Na de Heilige Catharinakerk kwamen we bij camping De Looi. We konden hier in de kantine geen koffie drinken. Maar de receptioniste bood ons wel een kopje koffie aan. En we hoefden er zelfs niets voor te betalen. Wel moesten we het buiten opdrinken. Nu kwamen we op het uitgestrekte Landgoed De Hamert. Hier voerde de route schitterend doorheen.

Zoals al eerder geschreven kwam ik op 15 maart 2016 in dit gebied. Bij een hut hadden we toen een grote rust van ongeveer een half uur. Ik liep toen daar wat heen en weer en ontdekte toen een oorlogsgedenkteken. Met dit Maas-NiederRheinpad liepen we er niet vlak langs, maar ik herinnerde mij de plek en we besloten er nog even naar toe te lopen.

Nabij de monding van het Geldernsch Nierskanaal, dat hier een meanderende beek was, aten we bij Pannenkoekenhuis Jachthut op den Hamer, een pannenkoek en dronken Latte Macchiato. Tenslotte kwamen we nog langs het kerkelijke centrum Sint Paul en Thermaalbad Arcen in buurtschap Klein Vink. Hier stonden heel veel auto's op de parkeerplaats. Daarop verlieten we de route en overnachtten in het Fletcher hotel Rooland. Ook deze dag was het weer een mooie route geweest.