tweedee dag Kempische wandeldagen Foto's van de Kempische wandel driedaagse 2006 terug naar het overzicht van de Kempische Wandeldagen Terug naar het overzicht van driedaagsen en vierdaagsen op de homepage van Henri Floor Terug naar de homepage van Henri Floor 3e dag van de 23e Internationale Kempische Wandeldagen 2006
Kempische wandeldagen 2006
We vertrokken, net als de vorige dagen even na half acht. We staken de Kleine Dommel over en passeerden de Dommeldalschool. In buurtschap Hulst liepen we onder de spoorlijn Eindhoven-Maastricht door. Daarna kwamen we door het gebied dat bekend staat onder de naam Zes Gehuchten. Hier ligt ook het fraaie natuurgebied Gijzenrooische Zegge, waar we doorheen liepen. Via buurtschap Genoenhuis werd de A67 snelweg bereikt en overgestoken
Op 5,7 kilometer werd de eerste wagenrust bereikt. Spoedig hierna kwam de splitsing. Coos, die de 25 kilometer liep verliet mij hier. Op dat moment was ik de enige die het 35 kilometer parkoers volgde en een wandelaar waarschuwde mij dat ik verkeerd liep. Hierop meldde ik dat ik de 35 kilometer liep. Kempische wandeldagen 2006
Nu betraden we het bosgebied van de Groote Heide. Bij punt 42 klopte de routebeschrijving niet. Punt 42 luidde “LA op kruising”. Maar even voorbij deze kruising was een 3-sprong. Hier was pijl 42 zichtbaar vanaf de kruising bevestigd. Daarna volgden een paar ongenummerde pijlen. Vanaf punt 47 konden we de routebeschrijving weer volgen. Opnieuw werd een snelweg bereikt en overgestoken. Ditmaal was dit de A2-snelweg. We zagen na afloop dat we vrij dicht langs de uitspanning Aalsterhut zijn gekomen.
We kwamen bij het Meeuwven in de gemeente Waalre, maar de waterspiegel lag bedroevend laag. We herkende dit punt van de LAW Pelgrimspad2. Op weg naar buurtschap Achtereind kwamen ons twee wandelaarsters tegemoet met rugzak bepakt. Zij liepen het Pelgrimspad2. Nabij Achtereind zagen we in een weiland een groep blote billen trekpaarden in de schaduw van een boom bij elkaar staan inclusief twee veulens. Kempische wandeldagen 2006
Ons pad boog weer terug naar de A2 snelweg. Het pad hield vrijwel op aan de rand van een aardappelveld. Maar een pad is natuurlijk makkelijk gemaakt. We moesten afdalen in een sloot. Op de bodem van de sloot lag voor de zekerheid een alternatieve vlonder. OLAT-pijlen deden de rest om deze passage te nemen. Over ons pad lagen enige berken met takken waardoor, waartussen of waarlangs we ons een weg moesten banen. Verderop kwamen we langs een uitloper van het Greveschutven. Nabij het Witven staken we de A2-snelweg weer over. Hier was op 16,3 kilometer opnieuw een wagenrust.
Opnieuw liepen we door bosgebied Groote Heide. Verderop kwam de 25 kilometer er weer bij. Nabij buurtschap Muggenberg werd de wijk Nieuwe Hoeven van de plaats Heeze bereikt. Kempische wandeldagen 2006
We staken de spoorlijn van Eindhoven naar Weert weer over en bereikten in het centrum van Heeze de grote Rooms Katholieke Petrus en St. Jan kerk. Deze lag op korte afstand van Café Zaal De Gouden Leeuw. We zagen de voordeur van de kerk openstaan en besloten deze van binnen te bezichtigen. Het was een grote kerk, die qua inhoud wel op een basiliek leek. Het was er erg donker. Herinneringen voor later bestonden dan uit het maken van flits-foto’s. Op het moment dat wij in de kerk waren, dat was even voor 13 uur, waren wij de enige. Kort tevoren waren meerdere mensen in de kerk geweest, want op één van de vier plaatsen waar kaarsjes gezet konden worden, branden er wel 30. Wij zetten er ook één bij.
We verlieten Heeze in de richting van buurtschap Ginderover. Eerst kwamen we langs een klein eenvoudig, maar vrijstaand huisje. Vervolgens passeerden we een standbeeld van H. Verest, gemeenteraadslid van 1931 tot 1981. Vervolgens betraden we de Herbertusbossen. Verderop kwamen we langs een grote duiventil behorend bij kasteel Heeze. Daarna kwamen we bij de hoofdingang van het kasteel. Bij een paar boerderijen in het bos sloegen we af. Bij een bankje zagen we weer twee wandelaars met rugzak. Toen we hen vroegen of ze het Pelgrimspad liepen, antwoordden zij dat zij het Vennekespad liepen. Dit punt herkenden wij namelijk ook weer van het Pelgrimspad 2 hetgeen wij in september en oktober 2005 hebben gelopen.
Door bosgebied van de Strabrechtse heide en het riviertje de Rul werd buurtschap Strabrecht bereikt. Door de Rietbeemden werd de laatste wagenrust op 31,2 kilometer bereikt. Deze was gelegen naast een ANWB centrum langs de A67-snelweg. Via buurtschap Hout werden de “uiterwaarden” van de Kleine Dommel weer opgezocht en gevolgd naar het centrum van Geldrop. Na nog een passage door de kasteeltuin van Geldrop werd de finish bereikt. De afgelegde afstand bedroeg 35,010km. Het IVV nummer was 11632.
We willen OLAT weer hartelijk danken voor de fraaie parkoersen door het Kempenland. De parkoersbeschrijving laat af en toe een steekje vallen, maar is voor de rest heel goed.
Onze wandelverslagen van officieel georganiseerde tochten worden tegenwoordig ook gepubliceerd op www.wandelmee.nl. Kies daartoe “wandelverslagen” en vervolgens de gewenste datum. Op het prikbord van Wandelmee hadden we wat reclame gemaakt voor deze tocht. Zo meldden we dat OLAT bij deze 3-daagse zulke mooie medaillereeks heeft. De medaille moet je na afloop van de tocht wel apart zelf kopen. Laten we dit nu na afloop helemaal vergeten! Volgend jaar maar kopen. Op wandelmee is het mogelijk om een reactie te plaatsen over elk tochtverslag.