Vorig verslag Volgend verslag Terug naar de homepage van Henri Floor Terug naar het overzicht van de vakantieverslagen van de Europäischer Fernwanderweg E1

Europäischer Fernwanderweg E1

datum donderdag 31 augustus 2000.
traject Buchholz - Handeloh - Inzmühlen - Wehlen - Meningen - Undeloh
wandeltijd 6 ¾ uur
hoogtes 44 - 110 meter
weer In het begin nevel, daarna droog en regelmatig zonneschijn
temperatuur tijdens zonneschijn 23°, anders 19°.
overnachtingadres Pension Haus Heideblick, Elfriede Bundszus, Wilseder Straße 10, 21274 Undeloh Nordheide, ( 04189-224 of 394
Overnachtingprijs DM 2 x 35

Handeloh We hadden goed geslapen in de jeugdherberg. Na het ontbijt om 7.30 uur begaven wij ons naar het station van Handeloh om daar de trein van 8.15 uur te halen (foto 34). Hier troffen we de vrouw met haar 2 kinderen die ook in de jeugdherberg hebben overnacht. Het was ruim 2 km lopen naar het station. Met de trein reden we weer terug naar Buchholz om daar ons parkoers te vervolgen.
In Buchholz liepen we eerst nog naar de Famila supermarkt. Hier raakte een beker Mühlermilch met vanille smaak lek. Alleen een bodempje bleef nog over toen we het ontdekten. We liepen weer het spoor onderdoor en deden vervolgens op een bankje onze korte broek aan. Want de zon was al krachtig geworden. Even na 10 uur begaven we ons op pad. Spoedig hadden we de bebouwde kom verlaten en na een spoorlijn overgestoken te hebben, volgden we deze enige tijd. Over een paar lange smalle paden kwamen we op de Höllenberg (101,0m).
Daarna liep het pad even steil omlaag en over een soort holle weg vervolgden we ons pad. We verlieten het bos en kwamen op een grote heidevlakte uit. Vanaf de top van de 129 meter hoge Brunsberg hadden we een wijds uitzicht. Het was echter net niet mooi genoeg voor een foto. Opnieuw dwaalden we door bossen. Uiteindelijk kwamen we in Handeloh. Hier waren we 's-ochtends al geweest.
HandelohHandeloh

Bij Inzmühlen sloegen we af en volgden de beek Seeve een tijd. De beek zelf zagen we amper. In een schuilhut hadden we nog een rust. In Wehlen namen we nog een foto van een groot huis (foto 35). Op een kruising bij Wehlen vroegen twee fietsers ons iets. Het werd echter niet duidelijk wat ze vroegen. Ook zagen we nog een koetsje. We kwamen nog langs een fraaie steen (foto 36). Nu volgden we een 3½ km lange zandweg door bossen. Daarbij passeerden ons tot tweemaal toe een vrachtwagen met oplegger. En dat nog wel midden in de bossen. Een paar honderd meter uit het centrum van Undeloh lag ons overnachtingadres (foto 37). Het overnachtingadres lag aan de E1.
We fristen ons op en bekeken daarna het dorp. Het was vrij toeristisch met zo'n 10 hotels. Maar er was slechts een eenvoudig winkeltje (Eduscho) in het dorp voor onze inkopen. Dit was een bakker/konditorei die ook limonades verkocht. We bezichtigden nog de plaatselijk kerk (foto 38) en maakten van nog een stalletje een foto (foto 39). De VVV lag naast de plaatselijke brandweer waar een mooie steen voor lag (foto 40).
We aten warm in het Wittés Hotel, Ringhotel Undeloh, Inhaber Familie Hennig, 21274 Undeloh,
( 04189-200 (ansichtkaartnummer 8-10). Bij het diner dronken we een Blauer Zweigelt 1997 uit Apleton, Neusiedlersee, Burgenland, Oostenrijk. Er reden in Undeloh opvallend veel skoetjes (paard en wagen). In het dorp lag ook veel paardepoep op de grond en daar rook het ook naar.