Vorig verslag van de Hochalpiner Zentral-alpenweg 02 terug naar het overzicht van de Hochalpiner Zentral-alpenweg 02 Terug naar het overzicht van buitenlandse tochten op de homepage van Henri Floor Terug naar de homepage van Henri Floor Hochalpiner Zentral-alpenweg 02
datum vrijdag 11 september 1998
traject Bergerhube - Hintertriebental - Vordertriebental - doodlopende weg - Trieben
hoogten ± 950 - 1198 meter
wandeltijd 3 uur
weer halfbewolkt
temperatuur -
overnachtingadres trein
Overnachtingprijs ƒ 316,00
Uitgaven overnachting Bergerhuber+avondeten+drankjes 910, bus 40, trein 300, Billa Trieben 393, postzegelkatalogus Oostenrijk 190, kabouter 100, warme maaltijd station Linz 442, krant 9, dagtotaal 2384, eindtotaal 20475
Trieben We hadden best goed geslapen in het eenvoudige Berggasthof Berger Hube. Rond half negen vertrokken we, na eerst nog een foto van het Berggasthof te hebben gemaakt.
Aanvankelijk bestond onze weg uit een grintweg. Later ging deze over is een asfaltweg. Bij Gasthof Braun sprak een man ons aan. Toen we vertelden dat we naar Trieben wilden lopen wilde hij aanbieden om ons met een auto naar Trieben te laten rijden. We zeiden dat we het hele trajekt wilden lopen. Bovendien hadden we de informatie van een wandelroete langs de verkeersweg. Aan het einde van deze weg bereikten we een voorrangsweg. Er was hier een bushalte. Twee maal per dag reed er een bus naar Trieben, En wel om 12.13 uur en om 19.05 uur.
De verkeersweg staken we over en volgden opnieuw een grintweg. De splitsing met onze geplande wandelroete viel ons niet op. Toen we dat door hadden besloten we de grintweg te blijven volgen. Uiteindelijk bleek de grintweg dood te lopen. Daarop liepen we de grintweg terug en namen toen maar de bus naar Trieben. Op de terugweg zagen we weliswaar de gemarkeerde afslag. We namen echter het zekere voor het onzekere. Toen we met de bus naar beneden reden zagen we dat de geplande wandelroete ook dood liep. Door werkzaamheden aan een rots liep het pad dood en dit was alleen op die plek aangegeven.
In Trieben kochten we een treinkaartje naar Linz. Bij een Billa kochten we wat etenswaren en dranken. Andere zaken waren niet geopend, omdat we er tussen 12.30 en 14.00 uur waren. Met de trein van 13.58 uur reden we eerst naar Sechstal. Daar stapten we over op de trein naar Linz. In Linz brachten we de rugzakken naar een bagageruimte en brachten een bezoek aan het centrum van Linz.
Hier kochten we een postzegelkatalogus van Oostenrijk en een kaboutertje. Daarna aten we warm op de stationsrestauratie van Linz. Met de trein reden we daarna naar Arnhem. Hier stapten we over op de trein naar Driebergen. Daarna lieten we ons met een taxi thuisbrengen.