Vorig verslag van het traject Hainburg an der Donau - Eisenstadt - Mariazell - Nebelstein Volgend verslag van het traject Hainburg an der Donau - Eisenstadt - Mariazell - Nebelstein terug naar het overzicht van het traject Hainburg an der Donau - Eisenstadt - Mariazell - Nebelstein Terug naar het overzicht van buitenlandse tochten op de homepage van Henri Floor Terug naar de homepage van Henri Floor Österreichischer Weitwanderweg 02, Zentralalpenweg,
Hainburg an der Donau - Eisenstadt
datum woensdag 24 augustus 1994
traject Donnerskirchen - Buchkogel - Eisenstadt.
hoogten 180 - 430 meter
wandeltijd 6½ uur
weer 's-ochtends warm, 's-middags regen
temperatuur 's-ochtends tot 25°, 's-middags tot 20°
overnachtingadres Zimmer Frei in Eisenstadt
Overnachtingprijs 2 x 220
Adres diner Pizzeria
uitgaven Overnachting Bettendorf (476), Spar (35), Eisenstadt postzegels (169), wijnfeest (50), Konditorei (88), pizza's (180), Punica (23), ansichtkaarten (25), overnachting (440).

Donnerskirchen Na een goed ontbijt vertrokken we van de familie Bettendorf. Hij was 20 jaar geleden uit Beieren op vakantie geweest en blijven plakken. Na onze dagelijkse boodschappen liepen we in zo'n 1½ uur terug naar het punt waar we de vorige dag het parkoers hadden verlaten. Dat was vlak bij de Kaiserreiche.
Na een asfaltweg met een fraai bord langs de kant volgden we lange tijd een smal pad tussen struiken. Op een gegeven moment waren er zoveel vliegen dat we ons insmeerden met het spul Autom. Er lag een boom over ons smallere pad met uitstekende takken. Met wat moeite konden we erdoor. Van het Heinzerkreuz zagen we helemaal niets. Opnieuw staken we een asfaltweg over en even later beklommen we de Buchkogel. Hierop stond een uitkijktoren op. Maar het was nu verboden om dit ijzeren bouwwerk te beklimmen vanwege naderend onweer. We volgden nog even het officiële parkoers, maar spoedig besloten we af te dalen, nu naar Eisenstadt.
Eerst deden we wat inkopen bij een supermarkt (Julius Meindl). Het was flink gaan regenen en besloten een Konditorei te bezoeken en dronken er koffie. Hier hoorden we dat de VVV vlakbij was. Bij de VVV vroegen we om overnachtingsmogelijkheden en kregen hierover informatie. We vonden een Privatzimmer in Grosshöflein, maar daar werd na een telefoontje van de VVV niet opgenomen. Daarop adviseerde de VVV een adres in Eisenstadt centrum. Ons werd het adres van het Privatzimmer gewezen, maar we moesten in een poort wachten tot men ons kwam ophalen.
Nadat we ons gesetteld hadden, bekeken we Eisenstadt en bezochten het 31e Fest der Weine . Daarna aten we in een Pizzeria een pizza in de zelfde straat als waar we overnachtten. Na het eten gingen we naar het Zimmer en gingen daarna spoedig slapen.