Vorig verslag van de Salzsteig-Weitwanderweg 09 terug naar het overzicht van de Salzsteig-Weitwanderweg 09 Terug naar het overzicht van buitenlandse tochten op de homepage van Henri Floor Terug naar de homepage van Henri Floor Salzsteig-Weitwanderweg 09
datum zaterdag 18 september 1993
traject Arriach - Auf der Traten - Hintere Buchholzer Hütte - Steinwenderhütte - Treffen
wandeltijd 6¼ uur
overnachtingadres slaaptrein
uitgaven overnachting Arriach 700, Adeg 16, Steinwenderhütte 78, Treffen bus 34, Villach bagage 40, warmde maaltijd 338, station 207, kaarsje 10

We hadden afgesproken dat we in Gasthaus Zur Post te Arriach om 7 uur ontbijt zouden hebben. Maar dat was niet doorgegeven. Toch was er al wel iemand. En die persoon maakte het ontbijt klaar. Na het ontbijt vertrokken we. Even nog een bezoek aan de Adeg. We daalden over een asfaltweg af en volgden even een hoofdstraat. Daarna liepen we in serpentinen naar de Vorder Bochholzerhütte over grintwegen. Deze hut was niet geopend. Daarna werd het pad smaller, maar was wel erg mooi. Maar er was geen uitzicht vanwege de mist. Naarmate we dichter bij de Steinwenderhütte kwamen, zagen we hier meer verwijsbordjes naar toe. In de Steinwenderhütte aten we soep en dronken Almdudler. Daarna verlieten we de hoofdroute weer en volgden over grintwegen, later overgaand in asfaltwegen. Vlak voor Treffen kreeg Coos wat last van haar voet. Mede daardoor besloten we in Treffen de bus naar Villach te nemen. Hier in Treffen moesten we ongeveer een half uur op de bus wachten. Dat viel mee. In Villach trokken we onze trainingspakken aan en bekeken Villach wat. Onder een overdekte wijngaardboom aten we bij een restaurant buiten warm. Rond 7 uur 's-avonds vertrok de trein huiswaarts. We zaten in een coupé voor 4 personen. Maar de 2 andere personen kwamen er pas in München bij. Bovendien gingen zij in Düsseldorf er al weer uit

Zondag 19 september 1993
In Arnhem aangekomen keken we onze ogen uit naar het publiek dat daar op zondagmorgen rond 9 uur liep. Er was namelijk een houseparty afgelopen. We dronken in de restauratie nog een kop koffie en zagen daar nog de heer Freriks, een oud collega van de bank die in de VUT zit. In de stationshal naar de sporen was controle of je wel een kaartje had gekocht. In Driebergen aangekomen liepen we naar huis. Voordat we de deur openden nam Coos nog een foto van mij.