Vorig verslag Terug naar de homepage van Henri FloorTerug naar het overzicht van de vakantieverslagen van de Europäischer Fernwanderweg E6Naar het overzicht van de Nord Süd Weit Wanderweg 05

E6, trajekt Nord Sud Weit Wanderweg (NSWW 05)

datum zaterdag 15 september 1990
traject Eibiswald - Wies - Eibiswald - Graz - Driebergen
weer zonnig en warm
temperatuur 15° - 20°
overnachtingadres trein

Eibiswald We hebben in het Gasthof Wagerhofen redelijk goed geslapen. Wel was het de duurste overnachting. Na het ontbijt liepen we eerst naar een supermarkt. Onderweg daar naar toe zagen we een eekhoorntje over de weg lopen. Gelijktijdig zagen we een man (een neger) die met een radiootje in zijn hand, ook het eekhoorntje zag. Na de supermarkt liepen we naar het station waar we de rugzakken in een kluis stopten.
Daarna liepen we naar het Centrum van Graz. Bij de brug over de Mur kocht Coos nog een ansichtkaart en stuurde de kaart naar iemand die zij in Voorburg in zorg heeft gehad en vroeger in Graz heeft gewoond. Daarna begonnen we aan de rondleiding door Graz aan de hand van een Duitstalige folder. Na de rondleiding bestegen we de Schloßberg en maakten enige vergezicht foto's (foto 107, 108 en 109) van Graz. Daarna aten we buiten op een terrasje warm op het Schloßbergplatz. We liepen weer terug naar het station in Graz.
Met de trein van 14.48 uur begaven we ons op weg naar Nederland. Daarbij moesten we 19 km per bus afleggen en wel van Selzthal naar Steinach-Irding. Van Graz was het 237 km naar Bisschofshofen. Van Bisschofshofen naar Arnhem was het 1037 km. Dus totaal 1284 km.
Op 16 september 1990 kwamen we rond half negen 's ochtends aan in Arnhem met de slaaptrein. Hier stapten we over op de stoptrein naar Driebergen. Thuis kwamen we even na half 10 's ochtends aan.