Vorig verslag Volgend verslagTerug naar de homepage van Henri FloorTerug naar het overzicht van de vakantieverslagen van de Europäischer Fernwanderweg E6

Europäischer Fernwanderweg E6

datum zaterdag 9 september 1989
traject Philippsreut - Bischofsreut - Auerbergsreut - Theresienreut - Haidmühle - Hochstein (1332m) - Dreisesselberg (1312m) - Berggasthof Dreisessel
wandeltijd 6¼ uur
weer zonnig; af en toe wat meer wind
overnachtingadres Berg Gasthof Dreisessel
Overnachtingprijs DM

Haidmuehle Bij het ontbijt troffen we Berndt. De vorige avond hadden we min of meer afscheid genomen in de Forellenhof. Berndt zou liftend naar Passau gaan en verder met de trein naar NÜrnberg. Deze stad wilde hij eens rustig bekijken. Daarna zou hij zondags de trein naar huis nemen. Hier was zijn vrouw Barbara in verwachting. In de tuin van Gasthaus Weber stond het kasteel Neu Swanestein in het klein nagemaakt, maar goed gelijkend (foto 32).
Net buiten Philipsreuth stond een mooi kapelletje waar we ons in het dagboek intekenden. Er stonden grote stenen bij de kapel die mooi bewerkt waren (foto 33 en 34). Vlakbij de kapel stond een verkeersbord (foto 35). We vervolgden onze roete eerst enige km's over een asfaltweg. Regelmatig zagen we mooie bloemetjes (foto 36).
Daarna liepen we verder over voornamelijk grintwegen naar Bischofsreut (foto 37 en 38). Hier staken we in een kerk een kaarsje aan. De zon scheen al lekker en we trokken onze trainingsjas uit. In buurtschap Auerbergsreut liepen we weer dicht langs de Grens met Tsjechoslowakije.
Over rustige asfaltwegen liepen we verder door Theresienreut naar Haidmühle. Hier deden we wat inkopen bij een Edeka. Hier begaf ik me in korte broek. We dronken namelijk de orangensaft op, uit de wind, in de zon op. En dan lijkt het erg warm. We bereikten net boven Haidmühle de kapel en staken ook hier een kaarsje aan. Nu werd het langzamer steiler. Vaak zagen we paddestoelen op boomstronken zitten (foto 39). Op een gegeven moment zagen we drommen van mensen. We begrepen dat we op het punt waren gekomen waar de toeristen van het Berg Gasthof Dreisessel (1312m, ansichtkaart 19) naar de top liepen.
We beklommen de Hochstein/Dreisesselberg. Maar het was heiïg. Alleen Haidmühle konden we zien liggen. Op het Berg Gasthof Dreisessel was het behoorlijk druk. We betrokken onze 1 persoons kamers omdat de twee persoons kamers bezet waren. Onze wandelkaarten waren aangekomen. Twee kaarten waren bij nader inzien overbodig. Eén kaart was verkeerd, maar dat stond verkeerd in het informatieboekje. op een rustig plekje bij de hut zaten we nog een uur in de zon.Daarbij hoorden we één maal dat een bus met Hollanders was gearriveerd. We maakten ons niet bekend. Na de douche aten we om 6 uur warm.